KONTAKT TEAM KARAŚ WARSZAWA

Biuro czynne

Pn - Pt 09:00 - 17:00

        536 103 442

kontakt@karas-swimmingteam.pl
                             
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Czarny Krąg

PARTNERZY

logo_therapy_cmyk_ver3.jpg
AkademiaPlywaniaKarasia-LogoPodst_siec.p
pobrane.png
EBC_logo-01.png
logo-ironman-inspiration-tlo-jasne.png
sf.png

Co zrobić, żeby pływać szybciej?

February 8, 2018

 

      Jeżeli chcesz pływać szybciej, chcesz poprawić technikę pływania, musisz pracować nad odpowiednim zakresem ruchu w stawach. Odzwierciedlenie w wodzie wzorca ruchowego każdego z 4 stylów pływackich wymaga dużej mobilności w niemal każdym stawie. Co ważne musimy posiadać ruchomość większą niż jest wymagana do wykonania danego ruchu, aby nie powodować dodatkowych, a zarazem zbędnych napięć mięśniowych. Podczas pływania kraulem najważniejszy jest staw ramienny, skokowy oraz odcinek szyjny kręgosłupa. To właśnie je angażujemy w skrajnych zakresach ruchu, których nie wykorzystujemy w zwykłych, codziennych czynnościach. Wielu pływaków na poziomie amatorskim nawet nie jest w stanie odzwierciedlić na lądzie fazy zakładania chwytu wody ze względu na ograniczenia w stawie ramiennym. Dokładnie chodzi o ruch rotacji wewnętrznej z jednoczesnym przywodzeniem. Za brak możliwości poprawnego jego wykonania mogą być odpowiedzialne mało elastyczne mięśnie i więzadła, ale też mało rozciągliwa torebka stawowa. Wykonanie tego elementu w wodzie jest jeszcze trudniejsze, ze względu na kolejne elementy techniczne do skoordynowania. Zmierzam do tego, że warto byłoby spojrzeć na pływanie od trochę innej strony.

 

     Dlaczego nie mogę wziąć oddechu płynąc kraulem zachowując odpowiedniej rotacji ramion i bioder? Czy przyczyną jest brak gibkości w odcinku szyjnym kręgosłupa czy błędy wynikają ze słabej świadomości swojego ciała? A może nasz gorset mięśniowy jest na tyle słaby, że nie jesteśmy w stanie prawidłowo rozłożyć środka ciężkości i utrzymać równowagi?

Jeżeli Twoim ograniczeniem na drodze do efektywnego pływania jest słaba mobilność w stawach, powinieneś rozpocząć pracę ukierunkowaną na ten problem poza basenem. Znaczną poprawę możesz osiągnąć dzięki statycznym ćwiczeniom rozciągającym wykonywanym bezpośrednio po treningu lub poprzez uczestniczenie w dodatkowych jednostkach treningowych nastawionych na stretching. Jeżeli Twój przypadek dotyczy poważniejszej dysfunkcji stawowej lub jest powikłaniem po wcześniejszym urazie, niezbędna może okazać się ingerencja specjalisty.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Wyróżnione posty

Świąteczne Vouchery!

December 4, 2019

1/4
Please reload

Ostatnie posty

December 4, 2019

Please reload

Archiwum